Формування дослідницької компетентности в майбутніх учителів української мови та літератури під час вивчення курсу “українська етнолінгвістика”
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.40.2024.309794Ключові слова:
дослідницька компетентність, етнолінгвістика, методика навчання, українська мова, символАнотація
У статті обґрунтовано важливість курсу “Українська етнолінгвістика” для підготовки майбутніх учителів української мови та літератури, оскільки він сприяє не лише розширенню їхнього світогляду, а й формуванню дослідницької компетентности, що визначає здатність освітян-словесників до аналітичного мислення, креативности, творчого підходу, вдумливости. Запропоновано завдання з етнолінгвістики на нефольклорному матеріалі, зокрема медіа- та відеоресурсів. Окреслено переваги етнолінгвістичних мінідосліджень на сучасному матеріалі: вони посприяють шліфуванню вмінь майбутніх учителів глибше аналізувати комунікативне середовище, практикувати у своїй професійній діяльності нестандартні завдання, інтегрувати методи, здобутки різних галузей знань, стимулювати учнів до вдумливого аналізу інформаційного простору.