Ієрархія функцій методики навчання студентів-нефілологів для становлення їхньої особистості як майбутніх фахівців
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.40.2024.309800Ключові слова:
становлення особистості, професійна особистість фахівця, професійний менталітет, ієрархія функцій навчання особистості, аспекти становлення особистостіАнотація
У статті виділено й запропоновано функції змісту навчання, обґрунтовані в концепції професійного становлення фахівця, відповідно до яких компонентами професійно зумовленої структури особистості є професійна спрямованість, професійна компетентність, важливі психофізіологічні властивості і професійний менталітет. Основоположні, допоміжні і службові функції визначають професійну підготовку й розвиток професійного мислення й мовлення відповідно до вимог сучасного суспільства і ринку праці. Для визначення номенклатури ієрархії функцій, професійного мислення і мовлення фахівця використано системний та синергетичний методологійні підходи; загальнофілософські й лінгвофілософські принципи
об’єктивності, переходу від абстрактного до конкретного, єдності мислення, мови й мовлення, урахування особливостей мислення й мовлення студентів у процесі входження в професію тощо. З урахуванням функції змісту навчання в багатокомпонентній структурі становлення особистості
виділено такі аспекти: інтелектуальний (сформованість професійного мислення і на його основі професійного мовлення – за напрямом майбутньої діяльності студента), мотиваційний (рівні зацікавленості студентів у формуванні професійного менталітету, в оволодінні професійним мовленням), предметно-практичний (науково-практична сфера засвоєння мовних знань як засобу здобуття знань за фахом), нормативний (унормоване володіння знаннями, уміннями і навичками з професійного мовлення) і виконавчий (фахове спілкування у різних ділових ситуаціях тощо).