Інтеграція українських дітей дошкільного і шкільного віку в освітнє середовище Словаччини
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.40.2024.309846Ключові слова:
інтеграція, заклади освіти, освітнє середовище, педагогі, підтримка, проєкт, учніАнотація
У статті досліджується інтеграція українських дітей в освітнє середовище Словаччини. Встановлено, що цей процес потребує значної мовної, освітньої та соціально-психологічної підтримки. Представлено основні результати експерименту “Підтримка українських біженців в освіті”, проведеного у 2022-2023 роках за сприяння Національного інституту освіти і молоді Словаччини у співпраці з урядом, Міністерством освіти та Дитячим фондом ООН. Використано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження. Узагальнено відповіді педагогічних працівників, українських батьків та учнів. З’ясовано, що словацькому соціуму необхідно пришвидшити інтеграцію українських дітей. Пропоновано рекомендації для інтеграції українських учнів-біженців на державному, регіональному рівнях та рівні закладів освіти, які рекомендовано використовувати при підготовці державної політики та стратегій підвищення кваліфікації вчителів у Словаччині та Україні.