ВИХОВАННЯ ЦІННІСНИХ СТАВЛЕНЬ: АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛЬНОЇ БАЗИ
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.27.2017.122115Ключові слова:
виховання, зміст виховання, ціннісні ставленняАнотація
У статті автор розглядає публікації, присвячені вихованню ціннісних ставлень в Україні від 90-х років ХХ ст. дотепер. Історично зміст виховання в Україні супроводжувався численними змінами його головних складників – цінностей: від ізольованого уявлення його окремих частин, ідеологічного спотворення і цілісної системи сучасного виховання. З’ясовано, що внаслідок розпаду тоталітарної системи на початку 90-х років інтерес педагогів був викликаний аксіосферою людини. Відтоді кожне наступне десятиліття відзначалося конкретним розвитком змісту національного виховання в Україні, яке
автор поділила на три етапи. Перший період (пошуковий) зумовлений інтересом педагогів до генезису українського виховного ідеалу. Другий період (концептуальний) пов'язаний із створенням національної
програми виховання; поняття “виховання ціннісних ставлень” у цей період термінологізується. Третій період (імплементаційний) пов'язаний із впровадженням нововведень у навчально-виховну роботу шкіл натепер. У статті автор також актуалізує потребу у вивченні змісту і досвіду ефективних практик організації виховання у країнах зарубіжжя.