СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.27.2017.122116Ключові слова:
навчально-методична система, естетична культура, естетичні концепти, технології творчої самореалізаціїАнотація
У статті представлено науково-методичну систему формування естетичної культури студентів засобами художньої літератури в навчально-виховному процесі ВНЗ, показано методи та умови її реалізації через практичну навчальну діяльність. Автором визначено основні етапи процесу формування естетичної культури студентів: діагностико-мотиваційний, когнітивно-лінгвокультурний, особистісно зорієнтований, діяльнісно-практичний. У контексті специфіки майбутньої професійної діяльності студентів-філологів
акцентовано увагу на забезпеченні формування фахівця, який зберігатиме і примножуватиме національні культурні традиції та буде усвідомлювати причетність до європейської спільноти та її культури через компаративне вивчення літературних творів. Розроблено механізми формування інтерпретаційних компетентностей студентів та умови застосування інтерактивних технологій. Запропоновано вдосконалену методику проведення проблемних лекцій, лекцій-дискусій, лекцій-творчих звітів. Розглянуто систему роботи з організації та проведення естетичної практики на всіх рівнях навчально-виховного процесу ВНЗ студентами різних спеціальностей через залучення їх до роботи в клубах, гуртках, товариствах.