LES CONTENUS SPECIFIQUES DE L’ENSEIGNEMENT INTERCULTUREL DE FUTURS ENSEIGNANTS DE FLE: STEREOTYPES DE GENRE

Автор(и)

  • Diana Rusnak Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.28.2018.135553

Ключові слова:

міжкультурний підхід, медіареклама, гендерні стереотипи, французька мова, майбутні вчителі / викладачі

Анотація

Анотація. Постановка проблеми. У статті розглядається питання про використання гендерних стереотипів як специфічного змісту навчання французької мови в контексті міжкультурного підходу. Стереотипи
займають важливе місце в методичних дослідженнях про міжкультурні стосунки, а їхнє незнання може мати негативні наслідки для спілкування. Отже, однією з цілей навчання міжкультурного спілкування виступає розвиток критичного мислення у студентів, здатності до аналізу та вміння розвіювати стереотипи
з метою успішного спілкування. Мета статті – розглянути гендерні стереотипи як специфічний зміст навчання майбутніх вчителів / викладачів французької мови в контексті формування комунікативної
міжкультурної компетентності. Методи дослідження. Проведено аналіз даних соціології, соціальної психології та психолінгвістики щодо гендерних стереотипів, а також методики викладання іноземних
мов та культур. Результати дослідження. Ґрунтуючись на даних соціальної психології, автор дає визначення стереотипам взагалі та гендерним стереотипам зокрема. Наголошено на необхідності включення гендерних стереотипів до змісту навчання майбутніх вчителів/ викладачів французької мови в процесі формування міжкультурного компетентності. Охарактеризовано медійну рекламу, обрану в якості навчального матеріалу, як автентичний матеріал, що дозволяє поєднати навчання мови та культури. Проаналізовано гендерні стереотипи на прикладі французьких та українських рекламних медіатекстів. Виділено етапи у роботі з відеорекламою та запропоновані приклади вправ, що мають на меті формування
комунікативної міжкультурної компетентності у майбутніх вчителів/ викладачів французької мови. Висновки. Зроблено висновок про те, що реклама представляє собою цінний автентичний матеріал,
який дозволяє поєднати навчання мови та культури і є багатим джерелом стереотипів, зокрема гендерних. Вправи, розроблені на основі рекламних медіатекстів, дозволяють розвивати у студентів критичне мислення, виділяти та аналізувати гендерні стереотипи у французькій та українській рекламі, порівнювати
їх та висловлювати власні судження.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Методика навчання французької мови й культури