МІЖКУЛЬТУРНА ПАРАДИГМА ІНШОМОВНОЇ ОСВІТИ: ЩО КРИЄТЬСЯ В ДЕТАЛЯХ?
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.29.2018.153982Ключові слова:
іншомовна освіта, міжкультурна парадигма, міжкультурна комунікація, міжкультурна компетентність, діалог культур.Анотація
У статті порушується проблема реінтеграції культурного виміру в навчання іноземних мов, яке позиціонується як міжкультурна іншомовна освіта. Міжкультурна іншомовна освіта розглядається у термінах формування в користувачів мови нової міжкультурної свідомості як здатності бачити у собі
і своєму співрозмовникові носіїв певних культур, готових зрозуміти інший спосіб життя й мислення, поважати право на культурну “іншість”, толерантно ставитися до цінностей і поведінкових моделей в іншій культурі, протидіяти стереотипам і упередженням, переосмислювати власний культурний багаж.
Міжкультурна парадигма сучасної іншомовної освіти будується на основі принципу діалогу культур, під яким розуміється готовність при порівнянні культурних проявів і норм у своїй та інших країнах до шанобливого сприймання різних точок зору, навіть тих, з якими важко погодитися; критичного ставлення до усталених тверджень; відкритого обміну думками на основі взаєморозуміння й поваги до культурного розмаїття. Формулюється бачення сучасного підручника іноземної мови як джерела мультикультурної
інформації.