МІЖКУЛЬТУРНА ПАРАДИГМА ІНШОМОВНОЇ ОСВІТИ: ЩО КРИЄТЬСЯ В ДЕТАЛЯХ?

Автор(и)

  • О.Є. Місечко Житомирський державний університет ім. Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.29.2018.153982

Ключові слова:

іншомовна освіта, міжкультурна парадигма, міжкультурна комунікація, міжкультурна компетентність, діалог культур.

Анотація

У статті порушується проблема реінтеграції культурного виміру в навчання іноземних мов, яке позиціонується як міжкультурна іншомовна освіта. Міжкультурна іншомовна освіта розглядається у термінах формування в користувачів мови нової міжкультурної свідомості як здатності бачити у собі
і своєму співрозмовникові носіїв певних культур, готових зрозуміти інший спосіб життя й мислення, поважати право на культурну “іншість”, толерантно ставитися до цінностей і поведінкових моделей в іншій культурі, протидіяти стереотипам і упередженням, переосмислювати власний культурний багаж.
Міжкультурна парадигма сучасної іншомовної освіти будується на основі принципу діалогу культур, під яким розуміється готовність при порівнянні культурних проявів і норм у своїй та інших країнах до шанобливого сприймання різних точок зору, навіть тих, з якими важко погодитися; критичного ставлення до усталених тверджень; відкритого обміну думками на основі взаєморозуміння й поваги до культурного розмаїття. Формулюється бачення сучасного підручника іноземної мови як джерела мультикультурної
інформації.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Міжкультурна парадигма іншомовної освіти і виховання