ПРИНЦИПИ СОЦІАЛЬНО–ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ МІЖОСОБИСТІСНОГО СПІЛКУВАННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ ПЕРЕХОДУ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • А. А. Клименко Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.31.2019.193876

Ключові слова:

комунікативна діяльність, старший дошкільний вік, адаптація, соціалізація, комунікація, шкільна успішність, психологічний супровід, принципи соціально-психологічного супроводу

Анотація

У статті розглядаються особливості й принципи психокорекційної роботи з дітьми старшого дошкільного віку в умовах переходу до шкільного навчання. Визначено зміст поняття соціально-психологічного супроводу дітей старшого дошкільного віку на етапі переходу до шкільного навчання, його мету, суть, показники ефективності. Підкреслюється, що комплексний психологічний супровід має охоплювати усіх учасників інклюзивного простору. При проведенні психологічної роботи з дітьми старшого дошкільного віку в умовах переходу до шкільного навчання в процесі їх інтеграції в соціум слід ураховувати необхідність адаптації стимульного психодіагностичного матеріалу, пріоритетність використання тренінгових вправ, корекційних індивідуальних і групових методів.

Посилання

Багер, М. Й., Романовська, Д. Д., Боярин, Л. В., Колесник, А.І., Гончарова-Чагор, А.О.,

Куцак, І. М., … Кривак, Н. Г. (Укл.). (2011). Соціально-психологічні основи подолання шкільної дезадаптації. Матеріали обласного семінару методистів-психологів РМК/ММК відділів освіти з проблеми. Чернівці – Заставна.

Біла, І. М. (2009). Розвиток пізнавальної діяльності дошкільників. Кам'янець-Подільський:

ПП Мошинський В. С.

Гаряча, С. А., & Добровольська, Л. Н. (2012). Нові орієнтири початкової школи. Черкаси:

Видавництво Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних

працівників.

Дегтяренко, Т. В., & Ковиліна, В. Г. (2010). Становлення психіки дитини та етапність розвитку функціональної асиметрії півкуль мозку в ранньому онтогенезі. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Соціальнопедагогічна, 15, 32-36.

Эльконин, Д. Б. (1997). Психическое развитие в детских возрастах. 2-е изд. Москва: Издательство “Институт практической психологии”.

Осипова, А. А. (2002). Общая психокоррекция. Москва: Сфера.

Піроженко, Т. О., & Ладивір,С. О.(2010). Соціальна ситуація розвитку сучасної дитини. Дошкільне виховання, 6, 4-9.

Рогов, Е. И. (1996). Настольная книга практического психолога в образовании. Москва: Владос.

Хоментаускас, П. Т. (1989). Семья глазами ребёнка. Москва: Педагогика.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Номер

Розділ

Дошкільне виховання