НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ТА ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ: АНОТОВАНА БІБЛІОГРАФІЯ
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.31.2019.193877Ключові слова:
формальна освіта, неформальна освіта, інформальна освіта, дослідження, науковий журналАнотація
У статті здійснено короткий аналіз актуальних напрямків наукових досліджень щодо навчання іноземних мов у контексті неформальної та інформальної освіти. Подано анотований огляд відповідних публікацій у провідних наукових виданнях з методики навчання іноземних мов за період 2010-2019 роки.Посилання
Закон України “Про освіту” від 05.09.2017 № 2145-VIII (2017). Отримано 10.10.2019 з
https://zakon.rada.gov.ua/ laws/main/2145-19.
Council of the European Union (2012). Council Recommendation of 20 December 2012 on the validation
of non-formal and informal learning, O.J. 2012/C 398/01. Official Journal of the European
Union, pp. C 398/1-C 398/5. Отримано 25.10.2019 з https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/
LexUriServ.do?uri=OJ:C:2012:398:0001:0005:EN:PDF.
European Commission/EACEA/Eurydice (2018). The European Higher Education Area in 2018:
Bologna ProcessImplementation Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Federighi, P. (2013). Adult and continuing education in Europe: Using public policy to secure a growth
in skills. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Institute of Lifelong Learning [UIL] (2012). Guidelinesforthe Recognition, Validation and Accreditation
of the Outcomes of Non-formal and Informal Learning. Hamburg, Germany, UIL.
Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD] (2007). Propositions for a typology
of recognition systems. Vienna, Austria: Directorate for Education. Education Policy Committee.
Werquin, P. (2008). Recognition of non-formal and informal learning in OECD countries: A very good
idea in jeopardy? Lifelong Learning in Europe, 3, pp.142-149. Отримано 15.10.2019 з
http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/41851819.pdf.