Про стан дослідження вищої освіти Південної Кореї у наукових рецепціях зарубіжних та українських учених
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.31.2019.194390Ключові слова:
вища освіта, освітній процес, Південна Корея, південнокорейська освіта, реформування освіти, тенденції розвитку вищої освіти, університетська освітаАнотація
У статті автор викладає результати пошуку та аналіз джерельної бази зарубіжних і вітчизняних колег, дослідників-сходознавців, які працюють над вивченням освіти Далекосхідного регіону, зокрема, й вищої, до якого і відноситься Південна Корея. Дане дослідження цікаве тим, що у ньому представлені праці різних наукових шкіл, загальна тематика яких вбирає у себе вищу освіту, але підходи та ракурси до її дослідження відрізняються. Вступ. З розвитком економічного потенціалу та підвищенням соціального рівня населення Південної Кореї відбулися значні трансформації у системі освіти цієї країни. Освіта для народу, який впродовж багатьох років перебував під політичним і культурним утиском держав, стала основним джерелом підготовки якісних кадрів у різних сферах суспільного життя, необхідних для підвищення загального приросту ВНП та економічного розвитку країни в цілому. Позитивна динаміка у сфері економіки та високі показники підготовленості кадрів, відіграли ключову роль у зацікавленості світової наукової спільноти південнокорейською вищою освітою. А у часи, коли наша країна перебуває у складних умовах реформування, результати дослідження зарубіжних колеж, які у своїх працях розглядають особливості системи вищої освіти Південної Кореї стане нам в нагоді. Цілі. Ознайомити українську наукову спільноту з результатами досліджень зарубіжних колег, які займаються вивченням освіти Південної Кореї, зокрема вищої, сучасним її станом, тенденціями розвитку та особливостями функціонування. Методи. Для досягнення поставленої мети нами було використані такі теоретичні методи: вивчення праць вітчизняних і зарубіжних дослідників з аналізом, синтезом, класифікацією і узагальненням фактів; порівняльно-історичний – здійснення аналізу наукових джерел в ретроспективі; узагальнення і конкретизація, за допомогою яких виявлено спільність поглядів науковців на проблему дослідження. Результати. У ході наукового пошуку було виявлено, що дана проблематика становить інтерес, передусім, для науковців з таких країн як: Північна Америка, Росія, Казахстан, Японія. Очевидним є науковий внесок в аналізовану проблему дослідників з Південної Кореї. Меншою мірою представлена Україна, хоча наявність поодиноких наукових праць дало змогу виокремити українську наукову школу. Висновки. За результатами дослідження автором охарактеризовано основні напрями аналізу освіти Південної Кореї у рецепціях зарубіжних та українських науковців; запропоновано регіональний погляд на актуальні проблеми університетської освіти у Південній Кореї. Констатовано, що проблема вищої освіти Південної Кореї у дослідженнях науковців розглядалася у контексті розвитку освіти у цілому крізь призму історичного, соціально-економічного, геополітичного та культурного підґрунтя країни, формуючи основу для кращого розуміння умов, у яких почала та й досі успішно функціонує південнокорейська вища освіта.Посилання
Григорьева, Ю. (2016). Монголия и Южная Корея: Сотрудничество в области образования и гуманитарной науки. Международный научно-исследовательский журнал, 11 (53), 94-97. Взято из https://research-journal.org/hist/mongoliya-i-yuzhnaya-koreya-sotrudnichestvo-v-oblasti-obrazovaniya-i-gumanitarnoj-nauki/.
Ткаченко, В. (2017). Секрет інноваційного прориву південної Кореї: досвід для України. Взято з https://www.ukrinform.ua/rubric-world/2184059-sekret-innovacijnogo-prorivu-pivdennoi-korei-dosvid-dla-ukraini.html.
Товкач, Є. (2012). Система вищої освіти Південної Кореї (друга половина XX ст.): становлення, особливості розвитку, сучасний стан. Взято з http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/7424/Tovkach_systema_vyshchoyi_osvity.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
Ким, Г. (2012). Сотрудничество Казахстана и Южной Кореи в сфере культуры, образования и науки. Известия корееведения в Центральной Азии, 19, 150–210.
Кучеренко, Д. (2011). Стратегії розвитку освітніх систем країн світу: Київ: ІПК ДСЗУ.
Пазюра, Н. (2012). Дистанційне навчання в системі внутрішньофірмової підготовки виробничого персоналу Південної Кореї. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 31, 63–69.
Шлапак, А. (2017) Корейське диво й українське НЕ дивно. Взято з https://24tv.ua/koreyske_
divo_y_ukrayinske_ne_divno_n867710.
Bak, H. (2018). Beyond the economy: Education for development. Kasetsart Journal of Social
Sciences. https://doi.org/10.1016/j.kjss.2018.06.001.
Byun, K. (2008). New Public Management in Korean Higher Education: Is It Reality or Another
Fad? Asia Pacific Education Review, 2,190-205
Cho, Y. (2016). Higher Education and Social Mobility in Korea. The SNU Journal of Education
Research, 25 (2). Retrieved from http://s-space.snu.ac.kr/bitstream/10371/110060/1/01.pdf.
Ghazarian, P. (2014). Actual vs. Ideal Attraction: Trends in the Mobility of Korean International
Students. Journal of International Students, 4(1) 89-103. Retrieved from https://www.ojed.org/
index.php/jis/article/view/499.
Hultberg, P., Calong, D., & Kim, S. (2017). Education policy in South Korea: A contemporary model
of human capital accumulation? Cogent Economics & Finance 5 (1). Retrieved from
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23322039.2017.1389804.
Kim, G. (n. d.). Education Policies and Reform in South Korea. Retrieved from
https://pdfs.semanticscholar.org/465c/225a7070d9ff272b0d4c7be8858c00044617.pdf.
Kim, S., & Lee, Ju Ho. (2006). Changing Facets of Korean Higher Education: Market Competition and the Role of the?State. Higher Education, 52(3). DOI: 10.1007/s10734-005-1044-0.
Kim, S. (2015). Private Universities in South Korea. International Higher Education, 37. Retrieved from https://ejournals.bc.edu/index.php/ihe/article/view/7442.
Kim-Renaud, Y., Grinker, R., & Larsen, K. (Ed.). (2017). Korean Education. Retrieved from
https://www2.gwu.edu/~sigur/assets/docs/scap/SCAP24-KoreanEd.pdf.
Krechetnikov K. (2017). A Comparative Analysis of the Education Systems in Korea and Japan
fromthe Perspective of Internationalization. European Journal ofContemporaryEducation, 6, 77–88.
Kwon K. (2013). Government Policy and Internationalisation of Universities: The Case of International Student Mobility in South Korea. Journal of Contemporary Eastern Asia, 12 (1), 35-47. DOI: 10.17477/jcea.2013.12.1.035.
Marginson, S. (2011). Higher Education in East Asia and Singapore: Rise of the Confucian Model.
Higher Education, 61(5), 587-611. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/
_The_Confucian_Model_of_Higher_Education_in_East_Asia_and_Singapore
Lee, J. (2017). Education Fever and Happiness in Korean Higher Education Retrieved from
https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED574875.pdf.
Lee, J. (2001). Korean Experience and Achievement in Higher Education. The SNU Journal of
Education Research, 11. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/666c/
c17dee84d37894523aa90acd2e1c1b6b94fd.pdf.
Lee, J. (2002). Japanese Higher Education Policy in Korea (1910–1945). Education Policy Analysis Archives, 10(14). Retrieved from http://epaa.asu.edu/epaa/v10n14.html/.
Shin, J., & Lee, S. (2014). Evolution of research universities as a national research system in Korea: accomplishments and challenges. Higher Education, 70(2). Retrieved from https://
www.researchgate.net/publication/269723226_Evolution_of_research_universities_as_
a_national_ research_system_in_Korea_accomplishments_and_challenges.
Yelbayeva, Z., Mynbayeva, A., & Arinova, B. (2017). The comparative aspects of school education system in Kazakhstan and South Korea. Man in India, 97(21), 355-365. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/321696343_The_comparative_aspects_of_school_
education_system_in_Kazakhstan_and_South_Korea.