ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ Й МЕДІАГРАМОТНОСТІ: АНАЛІЗ НАУКОМЕТРИЧНОЇ БАЗИ ДАНИХ WEB OF SCIENCE

Автор(и)

  • Н. Приходькіна Державний заклад вищої освіти “Університет менеджменту освіти”,

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.32.2020.207761

Ключові слова:

медіа, інформація, медіатекст, медіаграмотність, інформаційна грамотність, Web of Science

Анотація

У статті досліджено взаємозв'язок між інформаційною й медіаграмотністю. Унаслідок аналізу наукометричної бази даних Web of science авторкою порівняно медіаграмотність та інформаційну грамотність шляхом емпіричного вивчення закономірностей розвитку, наукового походження, журналів, авторів статей, освітніх закладів і предметних галузей. Інформаційна грамотність є загальнішою галуззю, ніж медіаграмотність. Має чітку, але вузьку спрямованість на бібліотекознавство й технології. З іншого боку, медіаграмотність ширша і більше корелює з комунікаціями, проблемами, пов’язаними зі здоров’ям, дозвіллям і культурою. Інформаційна грамотність стосується зберігання, оброблення й використання інформації, тоді як медіаграмотність – медіаконтенту, медіаіндустрії й соціальних ефектів. Авторкою зазначено, що інформаційна грамотність і медіа- грамотність пов'язані та взаємодоповнюють одна одну.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Інформаційна грамотність і медіаграмотність