РОЗВИТОК У СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ “ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ” НАВИЧОК ХХІ СТОЛІТТЯ: ПРОБЛЕМИ Й ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

Автор(и)

  • Л. Лазоренко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine
  • О. Красненко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.32.2020.207781

Ключові слова:

навички, компетенції ХХІ століття, студенти ІТ спеціальностей, soft skills і hard skills, експоненціальне зростання, реверсивне наставництво, навчання для майбутнього, Давоські компетенції, дивергентне мислення

Анотація

У статті досліджено актуальну проблему недостатньої вмотивованості студентів крізь призму Промислових революцій, які пережило людство за останні 250 років. Проаналізовано роботи сучасних науковців щодо вибору майбутньої професії сьогоднішніми студентами та виживання в умовах жорсткої конкуренції. На прикладі закону “експоненціального зростання” показано, що знання у світі подвоюються з небувалою швидкістю і це явище отримало назву “інформаційний вибух”. У статті проаналізовано промову засновника Світового Економічного Форуму, де зроблено висновок про необхідність об’єднання змішаної реальності, штучного інтелекту та квантових обчислень для подальшого розвитку суспільства. Розкрито поняття “реверсивного наставництва” та обґрунтовано термін “навчання для майбутнього” (Learning for future (LFF)). На основі робіт видатних учених минулого показано корені та історія розвитку ідеї індивідуалізованого навчання. Роз’яснено суть Давоських компетенцій та нагальну необхідність їх упровадження в реформу освітнього процесу. Обґрунтовано необхідність реформування процесу освіти задля виховання творчої особистості, яка здатна подолати виклики сучасного світу й відповідати запитам нашого тисячоліття. Спираючись на досвід провідних учених в освітній сфері, враховуючи розвиток цифрових технологій, автори виокремили 4 основні цілі освіти і 8 ключових компетенцій. Розкрито процес формування основних навичок ХХІ століття: критичне мислення, комунікація, креативність, спільна робота. Роз’яснено поняття “дивергентного мислення” як однієї із складових креативного підходу до вирішення завдань. Наведено приклади цього типу мислення на основі життєдіяльності таких геніїв, як Леонардо да Вінчі, Альберт Ейнштейн, Платон, Нікола Тесла. На основі роботи програміста показано різницю між soft skills та hard skills і визначено основні soft skills, які необхідні йому для успішної роботи.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Інформаційна грамотність і медіаграмотність