МІЖКУЛЬТУРНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ДІАЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ (ІСПАНСЬКА МОВА ПІСЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ)
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.34.2021.236941Ключові слова:
технологія тренінгу, міжкультурний тренінг, міжкультурна компетентність, методи, діалогічне мовлення, перекладачіАнотація
Анотація. Статтю присвячено аналізу міжкультурного тренінгу для формування у майбутніх перекладачів
міжкультурної компетентності у діалогічному мовленні (іспанська мова після англійської). Висвітлено
поняття міжкультурного тренінгу, розглянуто його структуру, сукупність методів навчання, принципи
побудови та характерні риси для формування міжкультурної компетентності у закладах вищої освіти.
Посилання
Атабекова, А. А., & Беленкова, Н. М. (2010). Коммуникативный тренинг формирования
иноязычной коммуникативной компетенции студентов в разноуровневой поликультурной
учебной группе. Москва: РУДН.
Данчук, М. П. (2007). Современные образовательные технологии и их дидактическая
сущность. Известия высших учебных заведений. Северо-Кавказский регион. Общественные
науки, 2, 118-123. Взято из https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-obrazovatelnyetehnologii-
i-ih-didakticheskaya-suschnost/viewer
Кларин, М. В. (2016). Инновационные модели обучения: исследование мирового опыта
[монография] (2-е изд.) Москва: Луч.
Колосова, А. А. (2011). Критический инцидент как метод межкультурного тренинга. Взято
из http://psyjournals.ru/files/40373/ethnoconf_2011_sbornik_Kolosova.pdf
Курдюмова, И. М. (2015). Теория обучения в действиях Р. Реванса как путь к совершенствованию
учебного процесса. Современные тенденции развития науки и технологии, 8(Х), 74-78.
Леванова, Е. А., & Соболева, А. Н., & Плешаков, В. А. (2011). Игра в тренинге: личный
помощник тренера. Москва: Питер.
Леонтьев, А. А. (1968). Психолингвистические единицы и порождение речевого высказывания.
Москва: Наука.
Макшанов, С. И. (1998). Психология тренинга в профессиональной деятельности (Докторская
диссертация). Санкт-Петербургский государственный университет, Санкт-Петербург,
Российская Федерация.
Садохин, А. П. (2009). Межкультурная коммуникация. Москва: РОССПЭН.
Стефаненко, Т. Г. (2006). Этнопсихология : практикум. Москва: Аспект Пресс.
Brass, K. (2012). Trainingsmethoden: Der Culture Assimilator. http://www.fix-interkulturell.de/
interkulturelle-trainingsmethoden/der-culture-assimilator/
Brislin, R. W., Bhawuk, D. P. S. (1999) Cross-cultural training: Research and innovation. Social
psychology and context. Thousand Oaks (Cal.).
Eubel-Kasper, K. (2009). Kompetenz im Wandel: Ausbildung, Training und Beratung. Münster:
LIT Verlag GmBH.
Fetscher, D. (2014). Critical Incidents in der interkulturellen Lehre. Interkulturelle Didaktik
zwischen Stereotypie und Komplexitдt der interkulturellen Situation Ьberlegungen zu einer
interkulturellen Heuristik. https://www.fhzwickau.de/fileadmin/fakultaeten/spr/docs/personen/
Doris_Fetscher_Critical_Incidents_in_der_interkulturellen_Lehre.pdf
Göbel, K. (2003). Critical Incidents – aus schwierigen Situationen lernen. http://www.dipf.de/de/
forschung/ projekte/pdf/biqua/critical-incidents-aus-schwierigen-situationen-lernen
Kanis, S. (2010). Module für interkulturelle Trainings.Brandenburg: RAA Brandenburg.
Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development.
Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. http://academic.regis.edu/ed205/Kolb.pdf
Kühnel, P. (2014). Kulturstandards – woher sie kommen und wie sie wirken. Interculture Journal,
(22), 57-78.
Mayer, C.-H. (2008). Trainingshandbuch Interkulturelle Mediation und Konfliktlösung: Didaktische
Materiallen zum Kompetenzwettbewerb. Münster: Waxmann Verlag GmbH.
Meffert, H. (2000). Marketing: Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. Konzepte-
Instrumente - Praxisbeispiele. Wiesbaden: Betriebswirtschaftlicher Verlag Dr. Th. Gabler GmbH.
Rathje, S. (2010). Wie lehrt man interkulturelle Kompetenz. Theorien, Methoden und Praxis in der
Hochschulausbildung. Ein Handbuch,Bielefeld
Revans, R.W. (1998). ABC of action learning. London: Lemos & Crane.
Schumann, A. (2012). Critical Incidents als Forschungsinstrument und als Trainingsgrundlage.
In A. Schumann (Hg.), Interkulturelle Kommunikation in der Hochschule (S. 55-80). Bielefeld:
transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/transcript.9783839419250.55
Wood, D. (1995). Theory, Training and Technology. Education Training, 37(1), 12-16.