Професійний портрет сучасного викладача німецької мови і культури

Автор(и)

  • В. П. Свиридюк Київський національний лінгвістичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.37.2022.272886

Ключові слова:

міжкультурна компетентність, майбутні викладачі, національно-культурна особливість, освітній процес

Анотація

У статті зосереджено увагу на професійно-творчих якостях викладача німецької мови і культури. Здійснено теоретичний аналіз літератури щодо компетентнісного підходу до підготовки майбутніх фахівців. Проілюстровано міжкультурну компетентність, зазаначено її компоненти, які становлять зміст формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності. Виокремлено метакогнітивні, когнітивні, креативні та комунікативні якості викладача в контексті здійснення педагогічної діяльності з метою формування міжкультурної комунікації. Акцентовано психолого-педагогічний аспект комунікативної компетентності викладача, зокрема його національно-культурні характеристики як медіатора в освітньому процесі на межі щонайменше двох різних лінгвокультур. Зроблено висновок, що формування у студентів іншомовних навичок і вмінь міжкультурної комунікації започатковується на етапі міжособистісного ідіоетнічного спілкування із викладачем німецької мови і культури.

Посилання

Аззоліні, Л. С., Амеліна, С. М., Гаманюк, В. А., Жданова, Н. П. (2014). Рамкова програма з німецької мови професійного спілкування для вищих навчальних закладів України. Ленвіт.

Бацевич, Ф. С. (2009). Основи комунікативної лінгвістики (2-ге вид. доп.). ВЦ “Акадедмія”.

Бігич, О.Б. (2004). Методична освіта майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи [монографія]. Видавничий центр КНЛУ.

Бондаренко, Г. Л. (2012). Історія педагогічної риторики. ДП “Вид. дім “Персонал”.

Бориско, Н.Ф. (2018) Проблеми міжкультурної підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов. Іноземні мови, 1, 9-20.

Бухбиндер, В. А., & Китайгородская, Г. А. (1988). Методика интенсивного обучения иностранным языкам. Вища школа.

Кабінет Міністрів України. (1993). Державна національна програма “Освіта” ("Україна XXI століття"). Затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 3.11.1993 № 896. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF

Міністерство освіти і науки України. (2016, 27.10). Концепція нової української школи. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Ніколаєва, С. Ю. (Наук. ред. укр. вид.). (2003). Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Ленвіт.

Струганець, Л., Бобесюк, О., Веремчук, О., Заліпська, І., & Мельник, Т. (2015). Культура мови : від теорії до практики [монографія]. Навчальна книга – Богдан.

Холковська, І. Л., Волошина, О. В., & Губіна, С. І. (2019). Основи педагогічної майстерності :

практикум. Твори.

Педагогічна Конституція Європи. Світовид. https://svitovid6.webnode.com.ua/news/pedagogichna-konstitutsiya-jevropi/

Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах. (2014).

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0173-93#Text

Савчин, М.В. (2007). Педагогічна психологія. Академвидав.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-07

Номер

Розділ

Портрет сучасного викладача іноземної мови