Освітньо-розважальне відео (комічні сценки в жанрі “мандзай”) як сучасний засіб навчання японської мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.37.2022.272897

Ключові слова:

технологія “ед’ютейнмент”, освітньо-розважальні відео, гумор, діалог, японський комедійний жанр “мандзай”, лінгвосоціокультурна компетентність, комунікативна поведінка

Анотація

У статті розглядається застосування освітньо-розважальних відео як одного з ефективних засобів технології ед’ютейнмент під час навчання японського мовлення та вплив гумору на процес навчання. В цьому контексті висвітлюється такий феномен, як японський комедійний жанр “мандзай”, зокрема, питання його походження, еволюції, специфіка японських гумористичних діалогів у даному жанрі, яка також відображає менталітет японців та їхню комунікативну поведінку, та формування лінгвосоціокультурної компетентності у студентів – майбутніх перекладачів на початковому ступені навчання за допомогою вищезазначених засобів. На матеріалі проаналізованих сценаріїв освітньо-розважальних відео у жанрі “мандзай” представлено структуру гумористичних діалогів, показано переваги
застосування завдань у вищевказаномужанрі, які роблять навчання японського мовлення ефективнішим.

Посилання

Асадчих, О. В. (2017). Сучасний стан навчання японської мови для академічних цілей в мовних ВНЗ України. ScienceRise. Pedagogical Education, 1(9), 4–8. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.91032

Асадчих, О. В., & Перелома, Т. С. (2021). Поліфункціональне використання цифрових додатків у процесі навчання майбутніх філологів-орієнталістів. Інформаційні технології і засоби навчання, 81(1), 154–166.

Бац, А. С. (2021). Ед'ютейнмент як спосіб підвищення мотивації студентів у вивченні іноземної мови. Вісник Національного технічного університету “ХПІ”. Серія: Актуальні проблеми розвитку українського суспільства, 1, 52-57. https://bit.ly/3ZbQCfo

Бігич, О. Б. (2017). Ед’ютейнмент як технологія формування методичної компетентності викладача іноземної мови. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія Педагогіка, 4, 119-126.

Карпенко, Ю. В. (2022). Гра 'Jeopardy!' як засіб технології ед’ютейнмент для формування перекладацької компетентності у студентів. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія “Педагогіка та Психологія”, 36, 60-68.

https://doi.org/10.32589/2412-9283.36.2022.262055

Лєшньова, Н., Павлова, Л., & Сергеєва, О. (2020). Заняття, орієнтовані на використання гумору: важливі питання. Наукові записки кафедри педагогіки, 47, 58-63.

Ніколаєва, С. Ю., Беженар, І. В., Борецька, Г. Е., Британ, Ю. В., Дідух, О. О., Дьячкова, Я. О., Крапчатова, Я. А., Майєр, Н. В., Петрусевич, Ю. А., Устименко, О. М., Фабрична, Я. Г., Черниш, В. В., & Ярошенко, О. В. (2015). Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх й вищих навчальних закладах. Ленвіт. https://bit.ly/3vDsbKz

Тарнопольський, О. Б., & Кабанова, М. Р. (2019). Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі. Університет імені Альфреда Нобеля.

Aksakal, N. (2015). Theoretical View to The Approach of The Edutainment. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 186, 1232-1239. https://www.researchgate.net/publication/ 277964389_

Banic Zorica, M. (2014). Edutainment at the higher education as an element for the learning success. In Proceedings of 6th International Conference on Education and New Learning Technologies, 7th-9th July 2014, Barcelona, Spain (pp. 4089-4097). https://bit.ly/3WjY1aT

Berk, R. A. (2009). “Multimedia teaching with video clips: TV, movies, YouTube, and mtvU” in the college classroom”. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 5(1), 1-21.

Bryce, M, & Katayama, H. (2009). Performativity of Japanese Laughter. The International Journal of the Humanities: Annual Review, 6 (9), 125-132.

Corona, F., Cozzarelli, C., Palumbo, C., & Sibilio, M. (2013). Information technology and edutainment: Education and Entertainment in the age of interactivity. International Journal of Digital Literacy and Digital Competence, 4, 12-18.

Corona, F., Perrotta, F., Polcini, E. T., & Cozzarelli, C. (2011). The new frontiers of edutainment: The development of an educational and socio-cultural phenomenon over time of globalization. Journal of Social Science, 7, 408-411. https://doi.org/10.3844/jssp.2011.408.411

Cook, G. (2000). Language Play, Language Learning. Oxford University Press.

Farlex. (n.d.). Edutainment. In The Free Dictionary. https://www.thefreedictionary.com/edutainment

Makarius, E. E. (2017). Edutainment: Using technology to Enhance the Management Learner

Experience. Management Teaching Review, 2(1), 4-91. https://doi.org/10.1177/2379298116680600

Manzai : Presentations for International Co-learning Classes [Report]. (2021). https://bit.ly/3GGqjGZ

Okan, Z. (2003). Edutainment: Is learning at risk? British Journal of Educational Technology, 34, 255-264.

Sekiguchi, M., & Spain, D. (2020). Creative Instruction Using Manzai in the Upper-intermediate

Japanese Language Classroom /グローバルコミュニケーション教育センター 日本語教

育論集 第35 号

お 笑 い の 代 名 詞 、 漫 才 の 歴 史 / “Мандзай” – втілення сміху: історія жанру

https://www.homemate-research-hall.com/useful/13181_hall_073/

漫才/ Жанр “мандзай”. https://en.wikipedia.org/wiki/Manzai

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-07

Номер

Розділ

Засоби технології ед’ютеймент