Особливості формування французькомовної лінгвосоцокультурної компетентності: професійно-методичний аспект

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.39.2023.299204

Ключові слова:

викладач, іноземна мова, лінгвосоціокультурна компетентність, професійно-методичне завдання, професійна орієнтація практичних занять, французька мова

Анотація

У статті розкрито особливості формування французькомовної лінгвосоцокультурної компетентності у професійно-методичному аспекті, тобто професійно-методичної підготовки майбутніх викладачів у процесі вивчення методики навчання іноземних мов у закладах вищої освіти. Методичними знаннями майбутні викладачі французької мови оволодівають під час лекцій. Методичні вміння розвиваються шляхом виконання професійно-методичних завдань
(аналітичних (аналіз вправ, методичних розробок, навчальних матеріалів, засобів навчання), моделювальних (доповнення, розроблення вправ і завдань), творчих (укладання планів-конспектів фрагментів практичних занять)) на практичних заняттях та під час самостійної позааудиторної роботи. Наведено приклади комплексів професійно-методичних завдань для підготовки майбутніх викладачів до формування французькомовної лінгвосоціокультурної компетентності студентів.

Посилання

Бегека, Д. А. (2015). Підготовка майбутніх магістрів іноземної філології до формування фахової комунікативної компетентності студентів педагогічного університету. (Дис. канд. пед. наук). Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.

Бігич, О. Б. (2017). Методична скарбничка вчителя / викладача іспанської мови: формування лінгвосоціокультурної компетентності : монографія. Видавничий центр КНЛУ.

Бігич, О. Б. (2019). Посібник для самостійної роботи студентів бакалаврату (спеціальність 014 Середня освіта, спеціалізація 014.02 Мова і література (іспанська мова і література) з вибіркової дисципліни “Методика формування іспаномовної лінгвосоціокультурної компетентності школярів у закладах загальної середньої освіти”: Навчальний посібник. Видавничий центр КНЛУ.

Бориско, Н. Ф. (2018). Проблеми міжкультурної підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов. Іноземні мови, 1, 9–20.

Бориско, Н. Ф. (2010). Формирование профессионально ориентированной коммуникативной компетенции на практических занятиях по иностранному языку или СКОЛЬКО МЕТОДИКИ НУЖНО БУДУЩЕМУ УЧИТЕЛЮ? Іноземні мови, № 2, 3–10.

Бориско, Н. Ф., Шукліна, С. І. (2013). Методика формування іншомовної лінгвосоціокультурної компетентності. Методика навчання іноземних мов і культур : теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів. Ленвіт, 418–442.

Майєр, Н. В. (2017). Професійно орієнтована рольова гра як методичний прийом для формування методичних умінь майбутніх викладачів французької мови. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Науково-методичний журнал. Серія: Педагогічні науки, 1–2 (50–51), 61–65.

Майєр, Н. В. (2015). Формування методичної компетентності у майбутніх викладачів французької мови: теорія і практика: монографія. Видавничий центр КНЛУ.

Ніколаєва, С. Ю. (2010). Цілі навчання іноземних мов в аспекті компетентісного підходу. Іноземні мови, 2, 11–17.

Тарнопольський, О. Б. (2006). Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності

у вищому мовному закладі освіти. Навчальний посібник. Фірма “ІНКОС”.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-11

Номер

Розділ

ТЕХНОЛОГІЇ Й ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ