Саморозвиток особистості і формування готовності студентів-нефілологів до майбутньої професійної діяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9283.39.2023.299207

Ключові слова:

саморозвиток особистості, професійна готовність, студенти-нефілологи, професійна діяльність, функції саморозвитку особистості

Анотація

У статті розглянуто особливості формування професійної готовності студентів-нефілологів до майбутньої професійної діяльності, що визначають саморозвиток особистості сучасної студентської молоді. Розглянуто важливість і своєрідність визначення структури психологічно-педагогічної готовності студентів до професійної діяльності. Виокремлено функції
змісту навчання, обґрунтовані в концепціях професійного становлення фахівця. Наголошено на потребі зауважити три основні напрями щодо готовності студентів, зокрема розвиток професійної компетенції, удосконалення когнітивного стилю діяльності та оформлення мотиваційно-ціннісної сфери особистості. З опертям на результати аналізу названо три групи функцій (основоположні, допоміжні і службові), у межах яких визначено реалізацію професійної підготовки і саморозвиток особистості задля формування професійної готовності студентів-нефілологів до майбутньої діяльності.

Посилання

Ананьев, Б. Г. (1972). Психофизиология студенческого возраста и усвоение знаний.

Вестник высшей школы, 7, 25−30.

Гуменюк, Г. В. (2016). Саморозвиток як ціннісно-смислова детермінанта професійного становлення людини. Актуальні проблеми психології: Збірник наук праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. Том Х. Вип. 28, 110–120.

Джеджула, О. М., & Нечепоренко, М. А. (2018). Професійно-особистісний саморозвиток в контексті актуальних трендів освітньої парадигми сучасності. Формат.

Зєня, Л. Я. (2017). Готовність вчителя до професійно-особистісного самовдосконалення

як чинник розвитку педагогічної майстерності.

http://www. enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/4148/ 1/Zenia.pdf.

Зязюн, І. А. (2012). Неперервний розвиток і саморозвиток педагогічної майстерності

вчителя у післядипломний період. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 29, 13–23.

Ільчук, В. В. (2016). Педагогічні умови професійного саморозвитку викладачів фахових дисциплін у вищих навчальних аграрних закладах. [Дис. канд кандидата пед. наук, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського]. Бібліотека Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського.

http://surl.li/lkfev

Кремень, В. (2015). Професійний розвиток особистості – ключове завдання в умовах

євроінтеграції. Концептуальні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів: зб. наук. статей, 9–12.

Кузікова, С. Б. (2011). Психологія саморозвитку. МакДен.

Некрасова, С. М. (2010). Готовність педагога до професійного саморозвитку: сутність, структура, проблеми дослідження: Науковий вісник Мелітопольського університету. Серія “Педагогіка”.

http://lib.mdpu.org.ua/nvsp/articles/2010/ 28_05.рdf.

Рубинштейн, С. Л. (1989). Основы общей психологии: в 2 т. Т.1. Педагогика.

Фрицюк, В. А. (2016). Професійний саморозвиток майбутнього педагога [монографія]. ТОВ Нілан ЛТД.

Чорна, Н. Б. (2012). Сутність та структура готовності до професійного саморозвитку

майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Вісник Запорізького національного

університету. Серія: Педагогічні науки, 1(17), 192–196.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-11

Номер

Розділ

Формування методичної / професійної компетентності