Тьюторський супровід навчання перекладу майбутніх філологів
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.39.2023.299209Ключові слова:
тьютор, тьюторський супровід, персоналізація навчання, переклад, майбутні філологиАнотація
У статті зосереджено увагу на пошуку інноваційних освітніх технологій удосконалення професійного інструментарію майбутніх філологів. Досліджено проблему тьюторського супроводу як комплексної педагогічної проблеми. Визначено етапи, принципи та спеціальні методи тьюторського супроводу здобувачів. Розглянуто принципи побудови індивідуальної освітньої програми, індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуального освітнього маршруту як базових категорій тьюторського супроводу освітнього процесу. Описано реалізацію тьюторської моделі навчання під час опанування майбутніми фахівцями навчальної дисципліни “Практика усного перекладу”. Констатовано, що освітній процес, у рамках тьюторської моделі, набуває рис відкритості, варіативності, персоналізації, реалізації особистісно значущого освітнього сценарію для кожного здобувача, сприяє розв’язанню конкретних професійних завдань, не обмежуючи його академічної автономії.
Посилання
Алєксєєва, С. (2021). Індивідуальна освітня траєкторія: від побудови – до реалізації. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. Серія: Педагогічні науки, 17, 74–82.
https://lib.iitta.gov.ua/730035/1/Алєксєєва%20_стаття%20(2021р).pdf
Барієва, Е. І., & Топорков, Т. В. (2018). Методи тьюторської діяльності у навчання інформатики. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 3, 1–11.
https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/500007
Бойко, А. М., & Дем’яненко, Н. М. (2018). Тьюторинг в освітньо-науковому просторі вищої школи. Соціально-педагогічні основи розвитку особистості в сучасних умовах комунікації : досвід, проблеми, перспективи, 25–34.
Боровік, О. М. (2019). До питання про зміст поняття “індивідуальна освітня траєкторія розвитку вчителя. Педагогічні науки, 55, 234–238.
Гармаш, О. М. (2020). Формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки [Дисертація доктора філософії, ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”].
Каньковський, І. Є. (2013). Індивідуальні освітні траєкторії як необхідність сучасного процесу професійної підготовки фахівця. Професійна освіта : проблеми і перспективи, 4, 62–65. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Profos_2013_4_16
Коростіянець, Т. П. (2019). До постановки проблеми індивідуальних освітніх траєкторій. Інноваційна педагогіка, 19, 9–13.
http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/11291/1/Korostiyanets%20Tamara%20Petrivna.pdf
Осадча, К. П. (2020). Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторської діяльності [Дисертація доктора наук, Мелітопольський державний педагогічний університет].
http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11532/1/dis_OsadchaKP_.pdf
Подпльота, С. (2017). Тьюторський супровід як важливий компонент процесу навчання та виховання в умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 5(3), 84–91.
https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/210836.pdf
Цюпак, І. М. (2018). Сутність дефініції “тьютор” у сучасному просторі дошкільної освіти. Підготовка сучасного педагога дошкільної та початкової освіти в умовах розбудови нової української школи, 51–52.
http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123456789/7632/45_Цюпак%20І.М.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Шелестова, Л. В. (2022). Індивідуалізація навчання: аналіз трактовок понять. Problems of science and practice, tasks and ways to solve them, 268–271.
https://lib.iitta.gov.ua/733291/1/ShLV_Finland_2022.pdf
Brzezinska, A. I. (2012). Tutoring w edukacji : kaprys, koniecznosc czy szansa rozwoju dla ucznia i nauczyciela? Tutoring miodych uchodzcow, 39–63.