Теорія і практика моделі розвитку творчих здібностей студентів музичних спеціальностей у педагогічних університетах Китаю
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.42.2025.334925Ключові слова:
педагогічні університети, музично-педагогічні спеціальності, модель розвитку творчих здібностей, практика та інновації, міждисциплінарна інтеграціяАнотація
У статті представлено модель розвитку творчих здібностей студентів музичної освіти в педагогічних університетах Китаю. На основі глибокого аналізу наявних моделей виявлено проблеми, пов’язані з визначенням цілей навчання, розробленням навчальних програм і вибором методів викладання. Зокрема, дослідження засвідчило, що в окремих університетах надмірну увагу приділяють формуванню музично-виконавських навичок, водночас недостатньо уваги зосереджено на розвитку педагогічних умінь і загальних професійних якостей. Це, у свою чергу, ускладнює випускникам ефективну реалізацію себе в професійній діяльності. У відповідь на виявлені проблеми в статті запропоновано інноваційні стратегії, як-от: практико-орієнтоване навчання, міждисциплінарну інтеграцію, використання сучасних цифрових технологій, організацію різноманітних музичних заходів, а також розвиток соціального партнерства. Усі ці стратегії спрямовані на підвищення якості підготовки фахівців у галузі музичної освіти. Прикладом ефективної моделі підготовки є досвід Національної консерваторії музики, де впроваджено концепцію «подвійного фокусу та однієї спеціалізації з кількома компетентностями». Ця модель продемонструвала високу ефективність на практиці, оскільки сприяє не лише розвитку професійних і педагогічних навичок студентів, а й їхньому гармонійному особистісному розвитку. Застосування механізму наукового оцінювання дало змогу перевірити ефективність і доцільність запропонованої моделі, що дозволило сформулювати практичні рекомендації для інших педагогічних університетів. Проведене дослідження наголошує на важливості орієнтації на всебічний розвиток студентів у процесі підготовки фахівців з музичної освіти, а також на необхідності активного впровадження нових моделей освітньої діяльності, що відповідають сучасним викликам і динаміці змін у сфері освіти й суспільства загалом.
Посилання
Liu, Y., Seemuang, J., & Kaenampornpan, P. (2024). Aligning music education curriculum with employment market demands: a case study of Jiangxi Normal College. Cogent Education, 11(1), 2380631.
Yuxiang, F., & Roongruang, P. (2024). Studying the Chinese philosophy “He-he” for teaching music students at Yuxi Normal University, Yunnan, China. วารสาร นวัตกรรม การ ศึกษา และ การ วิจัย, 8(4), 2110–2122.
Ke, L., & Othman, J. A. B. (2022). Knowledge and Abilities of Music Teachers in Primary and Secondary Schools: A Survey of Graduates from a Normal University in GuiZhou, China. Asian J. Educ. Soc. Stud, 36(2), 47–60.
Meng, H., & Goopy, J. (2024). Early-career music teachers’ perspectives of their initial teacher education program in China. Research Studies in Music Education, 46(2), 353–369.
Zhong, Y. (2024). Li Shutong’s Contribution to Modern Music Education in China. Journal of Theory and Practice in Humanities and Social Sciences, 1(4), 96-98.
Li, Z. (2019, April). Several Relationships in Music Education in Higher Normal University from a Global Perspective. In 3rd International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2019) (pp. 1010–1013). Atlantis Press.
Dai, Y. (2020, November). Analysis of Curriculum Reform of Music Education Major in High Normal Universities. In International Conference on Education Studies: Experience and Innovation (ICESEI 2020) (pp. 562–566). Atlantis Press.
Zhongjing, L., & Yodwised, C. (2023). THE STUDYING PEDAGOGY FOR DEVELOPING STUDENT SINGING AT COLLEGE OF MUSIC, GUI ZHOU NORMAL UNIVERSITY. Asia Pacific Journal of Religions and Cultures, 7(2), 431-442.
Su, Y. (2023). The Present Situation of Music Education in China: Knowledge Maps and Visualization Analysis. Advances in Education, Humanities and Social Science Research, 7(1), 114–114.
Guan, W. (2023). Analysis of music education management mode in colleges and universities in China. Frontiers in Educational Research, 6(5), 127–148.
Xiaoyin, X., Sondhiratna, T., & Kaewbucha, M. (2024). The uses of multimedia and application in vocal music teaching of undergraduate course at Zhejiang Normal University in China. Journal of Modern Learning Development, 9(1), 444–451.
Jinkun, W., & Sondhiratna, T. (2024). STRATEGIES FOR VOCAL MUSIC TEACHING IN UNIVERSITIES, CHINA. Asia Pacific Journal of Religions and Cultures, 8(2), 726–739.
Li, R. (2022). Chinese folk music: Study and dissemination through online learning courses. Education and information technologies, 27(7), 8997–9013.
Lei, Y., & Pattananon, N. (2024). Harmony theory course in Music University in China. Journal of Roi Kaensarn Academi, 9(6), 992–1001.
Zhang, X., & Prompanyo, M. (2022). Music Education Guideline of Government-Paid Teaching Students, China. วารสาร นวัตกรรม การ ศึกษา และ การ วิจัย, 6(3), 762–773.