ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО ЧИТАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.24.2015.69602Ключові слова:
диференційоване навчання, рівень володіння мовою, внутрішня диференціація, англомовне читання, когнітивні стилі, майбутні інженериАнотація
У статті проаналізовано науково-методичну літературу з психолого-педагогічних передумов диференційованого навчання англомовного читання. Виділені та обґрунтовані такі передумови, як розгляд студента як суб’єкта навчання, урахування особливостей розвитку в студентів механізмів читання, стимулювання самостійності, активності та позитивних мотивів їхньої пізнавальної діяльності, систематичний зворотний зв’язок, побудований на засадах об’єктивізації оцінки знань та умінь студентів. З’ясовано, що врахування когнітивних стилів студентів у процесі навчання читання сприяє його успішному оволодінню та допомагає долати суб’єктивні труднощі навчання читання. Уточнені об’єктивні труднощі навчання читання. Запропоновано впровадження внутрішньої диференціації за когнітивними стилями та рівневої диференціації за рівнем навченості у процес навчання англомовного читання майбутніх інженерів.
Посилання
Azymov E. H. Slovar’ metodycheskykh termynov (teoryia y praktyka prepodavanyia iazykov) / E. H. Azymov, A. N. Schukyn. - SPb : Zlatoust, 1999. – 472 s.
Bahramova N. V. Vlyianye psykholynhvystycheskykh protsessov na rechevoe povedenye bylynhva / N.V.Bahramova // Yazykovaia systema y sotsyokul’turnyj kontekst. – SPb.: “Tyhoda”, 1997. – S. 54-63.
Bondar L. V. Metodyka navchannia frantsuz’koho profesijno spriamovanoho monolohichnoho movlennia studentiv tekhnichnykh spetsial’nostej z urakhuvanniam ikh navchal’nykh styliv: dys. …
kand. ped. nauk: 13.00.02 / Bondar Lesia Viktorivna. – Kyiv, 2011. – 247 s.
Bondar S. I. Psykholohichni osoblyvosti chytannia tekstu inozemnoiu movoiu studentamy z riznym kohnityvnym stylem: avtoref. dys. kand. psykhol. nauk : 19.00.07 / Bondar Svitlana Ivanivna. – K., 2003. – 26 s.
Husak P. M. Teoriia i tekhnolohiia dyferentsijovanoho navchannia majbutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv : dys. … dok. ped. nauk : 13.00.01 / Husak Petro Mykolajovych. – Luts’k, 1999. – 519 s.
Dodonov B. Y. Struktura y dynamyka motyvov deiatel’nosty / B.Y.Dodonov // Voprosy psykholohyy. – 1984. – №4. – S. 126-130.
Zhynkyn N. Y. Mekhanyzmy rechy / Nykolaj Yvanovych Zhynkyn. – Yzd.-vo Akademyy ped. nauk RSFSR, 1958. – 378 s.
Zymniaia Y. A. Psykholohyia obuchenyia ynostrannym iazykam v shkole / Yryna Alekseevna
Zymniaia. – M.: Prosveschenye, 1991. – 222 s.
Leont’ev A. N. Yzbrannye psykholohycheskye proyzvedenyia v dvukh tomakh / A. N. Leont’ev. – M.: Pedahohyka, 1983. – T.1 – 378 s.
Markova A. K., Matys T. A., Orlov A. B. Formyrovanye motyvatsyy uchenyia / A. K. Markova, T. A. Matys, A. B. Orlov. – M.: “Prosveschenye”, 1990. – 191s.
Metodyka navchannia inozemnykh mov i kul’tur: teoriia i praktyka : pidruchnyk dlia stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv / Bihych O. B., Borysko N. F., Borets’ka H. E. ta in. / za zahal’n. red. S. Yu. Nikolaievoi. – K. : Lenvit, 2013. – 590 s.
Passov E. Y. Kommunykatyvnoe ynoiazychnoe obrazovanye / E. Y. Passov. – Lypetsk: Lypetsk. hos. pedah. yn-t., 1998. – 159 s.
Serova T. S. Psykholohycheskye y lynhvodydaktycheskye aspekty obuchenyia professyonal’nooryentyrovannomu chtenyiu v vuze / Tamara Serheevna Serova. – Sverdlovsk : URHU, 1988. – 229 s.
Kholodnaia M. A. Kohnytyvnye styly. O pryrode yndyvydual’noho uma / M. A. Kholodnaia. – [2-e yzd.]. – Spb. : Pyter, 2004. – 384 s.
Gardner H. Frames of Mind : The theory of Multiple intelligence / H. Gardner. – N.Y. : Basic Books. – 1993. – 444 p.