Навчальна педагогічна практика “освітні студії (методичний аспект)”: зміст та структура програми
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9283.42.2025.334964Ключові слова:
навчальна педагогічна практика, робоча програма навчальної педагогічної практики, вчитель іноземної мови, результати навчання, критерії оцінюванняАнотація
Представлено робочу програму навчальної педагогічної практики “Освітні студії (методичний аспект)” для здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня, що навчаються за спеціальністю А4 Середня освіта (спеціалізація Англійська / Німецька / Французька / Іспанська мова і література) для професійної підготовки вчителя іноземної мови та зарубіжної літератури. Пропонована робоча програма укладена відповідно до чинних документів і освітніх програм та покликана забезпечити вдосконалення якості практичної підготовки майбутніх учителів іноземної мови. Визначено мету і завдання навчальної педагогічної практики, окреслено знання, навички й уміння, якими мають оволодіти здобувачі вищої освіти після завершення курсу, представлено структуру практики, обов’язки практикантів та групових методистів, подано перелік звітної документації здобувачів освіти, визначено способи контролю та критерії оцінювання навчальної діяльності практикантів, включено списки рекомендованої літератури, ресурси тощо.
Посилання
Рекомендована література
Соловей, М. І., Ніколаєва, С. Ю., Кудіна, В. В., Демчук, В. С., Борецька, Г. Е., & Таранік-Ткачук, К. В. (2020). Педагогічна практика студентів у закладах загальної середньої освіти (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти): навчальний посібник. Видавничий центр КНЛУ.
Бігич, О. Б., Бориско, Н. Ф., Борецька, Г. Е. & інші. (2013). Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів. (С. Ю. Ніколаєва, Ред.). Ленвіт.
Бігич, О. Б. (2022). Зміст вибіркової дисципліни “Візуальні опори для навчання іноземних мов і культур”. Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія, 36, 103–110.
https://doi.org/10.32589/2412-9283.36.2022.262046
Борецька, Г. Е. (2024). Педагогічна практика: результати опитування роботодавців та студентів у контексті професійної підготовки вчителя англійської мови. Іноземні мови, 1, 50–58.
Майєр, Н. В., Устименко, О. М., & Борецька, Г. Е. (2020). Практикум формування тестової компетентності майбутніх учителів іноземних мов і культур. Ліра.
Онопрієнко, О. В. (2021). Нова українська школа: інноваційна система оцінювання результатів навчання учнів початкової школи : навч.-метод. посіб. Ранок.
Потапенко, І. (2023). STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку. (О. Елькін, О., О. Масалітіна, Ред.). (К. Ремез, Упорядкув.). Електронне видання. ГО “EdCamp Ukraine”.
Устименко, О. М. (2020). Порівняльний аналіз технологій традиційного та проєктного навчання іноземних мов і культур учнів закладів загальної середньої освіти. Іноземні мови, 2, 50–51.
The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment : Companion Volume with New Descriptors. (2018). Education Department, Council of Europe.
Pachler, Norbert, & Redondo, Ana (Editors). (2023). A Practical Guide to Teaching Foreign Languages in the Secondary School (Third Edition). Taylor & Francis.
Frank, J. (2013). Raising Cultural Awareness in the English Language Classroom. English Teaching Forum, 4, 2–12.
Mitchell, D. (2014) What really works in special education and inclusive education: Using evidence-based teaching strategies (2nd Ed.). Routledge.
Додаткова
Періодичні видання
Науково-методичний журнал “Іноземні мови”. http://fl.knlu.edu.ua/
Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія http://visnyk-pedagogy.knlu.edu.ua/
Інтернет-ресурси
Всеукраїнська школа онлайн (вебплатформа для дистанційного та змішаного навчання учнів та методичної підтримки вчителів).
https://www.youtube.com/@ukrainian-online-school/playlists
Сайт Міністерства освіти і науки України. https://mon.gov.ua/ua
Сайт Британської Ради в Україні. http://www.britishcouncil.org.ua
Cайт Французького інституту в Україні. http://institutfrancais-ukraine.com/
Сайт Instituto Cervantes. http://ave.cervantes.es/
Сайт Council of Europe. http://www.coe.int/
Сайт Goethe-Institut в Україні. http://www.goethe.de/ins/ua/kie/deindex.htm
Сайт European Centre for Modern Languages of the Council of Europe (The ECML). http://www.ecml.at/